გაკვეთილის თემა
|
რას ნიშნავს ნაერთთა კლასი?
ოქსიდები
|
სწავლების საფეხური და კლასი
|
საბაზო
- მერვე კლასი
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
10
|
გაკვეთილის აქტუალობა და მნიშვნელობა
|
გაკვეთილი აქტუალურია რადგან მოსწავლემ პრაქტიკაში
და ყოფა–ცხოვრებაში იცოდეს მნიშვნელოვანი ოქსიდების ფორმულები და მათი გამოყენება.
|
გაკვეთილის სასწავლო მიზანი:
|
შეადგინოს ოქსიდის ქიმიური ფორმულა
ისაუბროს ოქსიდის სახელწოდების შესახებ
ამოიცნოს ოქსიდი სხვა ნივთიერებებს შორის
|
ე ს გ-ით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ ინდიკატორები
|
ქიმია VIII. 9
შედარების კლასიფიცირების უნარის განვითარება
●
გამოსახოს ოქსიდის შედგენილობა ქიმიური ფორმულით. შეადგინოს ოქსიდის სახელწოდება
●
ფორმულის მიხედვით ამოიცნოს ოქსიდი სხვა ნივთიერებებს შორის
●
იცოდეს მნიშვნელოვანი ოქსიდების გამოყენება პრაქტიკაში
●
●
მოსწავლეს შუძლია არაორგანულ ნაერთთა ძირითადი კლასების დახასიათება
●
ანსხვავებს ერთმანეთისაგან ოქსიდებს, მჟავებს, ფუძეებს ( ტუტეებს) და მარილებს. ადგენს მათ ფორმულებს
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლეს შეუძლია ფორმულების შედგენა ვალენტობის მიხედვით
წვისა და ჟანგვის პროცესების შედარება
ქიმიური განტოლებით გამოსახავს ბუნებაში მიმდინარე და მისთვის ნაცნობ ქიმიურ მოვლენებს ( მაგ: ნახშირის წვა)
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
აქტივობა # 1
7 წთ
წინარე ცოდნის შემოწმება ხდება საშინაო დავალების შემოწმებით „ წინასწარ“ მასწავლებელი ამოწმებს საშინაო დავალებას მოსწავლეები კითხულობენ რიგ- რიგობით და ასწორებენ შეცდომებს. ( საშ. დავალება- დანართი # 1 )
მოსწავლეების წინარე ცოდნის გააქტიურება მოხდება შესასვლელი ბილეთით ამ მეთოდით ვადგენ მოსწავლეთა ცოდნის დონეს
. 5 წთ
მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას და მიზანს
ნაერთთა კლასები- ოქსიდები
რამდენი თანაკლასელი გყავს? რა საერთო ნიშნით მოხვდით ერთ კლასში?
აქტივობა 7წთ
„კლასი“ ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს ერთგვარ საგანთა ერთობლიობას.
კლასიფიკაცია კი ნიშნავს საგნების, მოვლენების დაჯგუფებას საერთო ნიშან- თვისებათა მიხედვით.
დღეისათვის უამრავი ნივთიერებაა ცნობილი მსგავსი შედგენილობის და ქიმიური თვისებების მქონე ნივთიერებები ცალ-ცალკე დააჯგუფეს და ამ ჯგუფებს „ კლასები“ უწოდეს.
ასე შედგა ნაერთთა 4 კლასი:
ოქსიდი, მჟავა, ფუძე ,
მარილი
დავიწყოთ ნაერთთა კლასების შესწავლა ოქსიდით
ჟანგბადი არამეტალთან წარმოქმნის- არამეტალის ოქსიდს
მეტალთან წარმოქმნის - მეტალის ოქსიდს
ოქსიდების სახელწოდების შედგენის წესი მარტივია.
ელემენტის სახელწოდებას ემატება სიტყვა „ ოქსიდი“
მაგ: ნახშირბადის ოქსიდი
მანგანუმის ოქსიდი
გოგირდის (IV
) ოქსიდი , გოგირდის (VI ) ოქსიდი
ოქსიდები პრაქტიკაში:
დედამიწაზე ყველაზე გავრცელებული ნივთიერება ოქსიდია ქვიშა; კირი;
ოქსიდებისაგან ამზადებენ საღებავებს,
თეთრი საღებავი, ყავისფერი საღებავში,
მწვანე საღებავში
ვახდენ ზოგიერთი ოქსიდების დემონსტრირება- ჩვენებას.
მუშაობა ჯგუფებში
პირველი ჯგუფი: ოქსიდების ფორმულების შედგენა ვალენტობის მიხედვით
მეორე
ჯგუფი:
ვალენტობის დადგენა,
ქიმიური ფორმულის მიხდვით.
ჯგუფური
მუშაობის შესრულების შემდეგ
მოხდება პრეზენტაცია. მიღებული შდეგების ერთბლივი განხილვა. პრეზენტაციის საფუძველზე დავადგენ მათ საჭიროებებს აღნიშნულთან დაკავშირებით და გავუწევ შესაბამის დახმარებას, შევაფასებ პრეზენტაციას.
დისკუსია- გაკვეთილის შეჯამება
13წთ
გაიხსენონ თუ რა ისწავლეს და რა გააკეთეს. საუბარი ნაბიჯ- ნაბიჯ შესრულებულ აქტივობებზე, შეაფასონ საკუთარი თავი და საინტერესო აქტივობა.
საშინაო დავალების მიცემა 2 წთ
გვ: 86
# 3.1 სავარჯიშო
2, 3 , 4, 5
|
შეფასება
|
განმსაზღვრელი
|
საკლასო მენეჯმენტი/
საგანმანათლებლო რესურსები
|
წიგნი, ფორმატი ქაღალდი, პერიოდული სისტემის ტაბულა
ელემენტთა ვალენტობის ცხრილი თითოეული ჯგუფისათვის თითო ეგზემპლარი
მეტალებისა და არამეტალების ოქსიდების ნიმუშები ( რეაქტივები)
|
გაკვეთილის გეგმა
Subscribe to:
Comments (Atom)
გავიარე ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ტრენინგი. დიდი გამოცდილება და ცოდნა შევიძინე, ვისწავლე ინფორმაციის მოძებნა,სურათის და ტექს...
-
გავიარე ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ტრენინგი. დიდი გამოცდილება და ცოდნა შევიძინე, ვისწავლე ინფორმაციის მოძებნა,სურათის და ტექს...
კარგია
ReplyDelete